volny cas 3

Naše tipy na výlet na kole či autem

Jizerské hory, Jizerky, Krkonoše, Český ráj … vše na dosah

Rozhledna Štěpánka

Mezi nejnavštěvovanější patří Štěpánka 959 m n. m., která je vzdálena od našeho hotelu necelých 800 m. Od hotelu půjdete k restauraci Sychrov, u které se dáte vpravo po 150 m přijdete k hlavní silnici (na křižovatce jsou dřevěné rozcestníky) a uvidíte rovně vedoucí silničku, která směřuje k vrcholu kopce Hvězda. Po 600 m budete u chaty „Pod Štěpánkou“ před, kterou se dáte (u dřevěné sochy Krakonoše) vlevo a po stezce v lese dojdete rovnou k rozhledně.

Horská osada Jizerka

Horská osada Jizerka je nejvýše položená osada v Čechách. Její návštěva Vás vrátí do doby o sto let zpět. Návštěva místního muzea umožní pohlédnout do nelehkého života horalů. Naučná stezka kolem Bukové hory a rašelinišť rozšíří Vaše vědomosti o zdejší přírodě, na kole nebo pěšky se můžete vydat dle Vašich sil na túru (např. Promenádní cesta, Smědava, Předěl, Pytlácké kameny a zpět na Jizerku cca 25 km).

Nebo pouze krátká procházka přímo z parkoviště po silnici,která protíná osadu Jizerku. Od hotelu vyjedete směremk restauraci Sychrov, u které se dáte vpravo po 150 m přijdete k hlavní silnici, tady doleva a po cca 2 km přijedete na křižovatku k zelenému motorestu v Kořenově, dáte se doprava a hned do leva směr na Horní Polubný, kde u kostela Vás cedule (osadu Jizerka) nasměrují rovnou na Jizerku. Přijedete na centrální parkoviště a zde necháte své auto. Tady se také nachází velká mapa Jizerských hor a rozcestníky (včetně kilometrů). Cesta na Jizerku od pensionu je dlouhá cca 6 km.

Harrachov

Harrachov od hotelu vyjedete směremk restauraci Sychrov, u které se dáte vpravo po 150 m přijdete k hlavní silnici, tady do leva a po cca 2 km přijedete na křižovatku k zelenému motorestu v Kořenově, dáte se doprava a budete pokračovat rovně až na čerpací stanici Mýto,zde odbočíte do leva (viz. ukazovatel) a přijedete do Harrachova. Po 400 m vlevo sklárny (možnost prohlídky), za ní hotel Karolína, u kterého se dáte doprava a přijedete do centra. (Pokud zapomenete odbočit , budete po pár metrech na státní hranici s Polskem…)

Po pravé straně uvidíte skokanské můstky s lanovkou naČertovu horu. Parkování je možné přímo u lanovky. Z centra je možné se vydat po turistické stezce k Mumlavským vodopádům (cca 3 km). Po projetí centem asi po 300 m přijedete k autobusovému nádraží (vlevo) zde je i na pravé straně odbočka k Hornickému muzeu.

Harrachov – naše nejznámější horské středisko u nás je díky skokanským můstkům navštěvováno turisty z celé Evropy. Díky své poloze a sedačkové lanovce (v sezóně 8–17 hod.) se stává nástupním místem k horským túrám do Krkonošského národního parku. Někoho možná zklame rozvoj turismu, který romantické městečko změnil k nepoznání, ale věřte, že okolní příroda je stále dost krásná. Za návštěvu stojí hlavně Mumlavské vodopády. Při nepřízni počasí je možné navštívit sklářskou expozici včetně prohlídky skláren a minipivovar Novosad a na vlastní oči vidět, jak se fouká sklo.

Hornické muzeum Vás zavede do štol, kde se ještě nedávno těžilo. K nejoblíbenějším túrám patří z výchozího místa Čertova hora (na vrchol lanovkou) přes Ručičky na Dvoračky, kde je hospoda, kde mají výbornou držkovou polévku s houskami domácí výroby. Odtud se můžete vrátit zase přes rozcestí Ručičky a tady odbočit na Rýžoviště. Další variantou je pokračovat v túře a vyjít na Růženčinu zahrádku, k pramenům Labe, přes Voseckou boudu sejít dolů ke Krakonošově snídani a zde údolím řeky Mumlavy kolem Mumlavských vodopádů jít zpět do Harrachova. Cest je hodně stačí si jen vybrat na turistických mapách dle své chuti a nálady.

Bozkovské dolomitové jeskyně

Tvoří je nejrozsáhlejší jeskynní systém v severovýchodních Čechách a jako jediný je tvořen vápnitým dolomitem. Od roku 1999 jsou národní přírodní památkou. V dnešní době je zpřístupněno zhruba 500 m chodeb, celková trasa tak činí 1040 m (přesné údaje se v různých materiálech liší). Prohlídka trvá 40 minut, vnitřní teplota je trvale 7,6°C. Návštěvníci přicházejí přes Kapli, procházejí Půlnoční jeskyní a Jeskyní za prahem, za křižovatkou pokračují do Souběžné chodby, Pirátské jeskyně, červeně osvětleného Pekla, za nímž se nachází ještě Vánoční jeskyně. Kolem Labutího jezírka pak projdou do Loupežnické jeskyně a Blátivou chodbou se vrátí na křižovatku. Umělou 50 m dlouhou štolou kolem Větrné jeskyně a okénka s průhledem na původní vchod do jeskyní se dostávají do Staré jeskyně s Bludištěm a Jeskyní překvapení, Listopadovou chodbou, prostorou u Sloních uší a chodbou zdobenou sintrovými vodopády „Rokokové panenky“, načež se štolou vracejí zpět na křižovatku a po schodech pokračují do Jezerního dómu, kde prohlídka končí.

Návštěvníci mohou parkovat na severním okraji obce Bozkov na velkém parkovišti.

Od hotelu vyjedete směremk restauraci Sychrov, u které se dáte vpravo po 150 m přijdete k hlavní silnici, tady do prava na hlavní silnici,po které pojedete cca 10 km, přes Rejdice, do Vysokého nad Jizerou pokračujete dále a po 3km bude odbočka vpravo na Semily (Jesenný, Bozkov). Přibližně 2km před Semily je odbočka vpravo na Bozkov, Bozkovské jeskyně. V obci Bozkov asi 200m za kostelem najdete po pravé straně parkoviště. Zde zaparkujete svoje auto a vydáte se pěšky (cca 10 min.) k jeskyním. Jeskyně jsou celkově vzdáleny od hotelu 25 km.

Zámek Frýdlant

Zámek Frýdlant je největší komlex v severních Čechách,prohlídka 120 min., 59 pokojů.

V expozici bohaté sbírky nábytku, obrazů, grafiky, dětský pokoj, koupelna, zámecká kuchyň, galerie, sbírka dýmek, vrchnostenská kancelář, zbrojnice. Prohlídka je dlouhá, ale stojí za vidění.

Na jednodenním výletě na zámek Frýdlant zavítejte k přehradě Souš, prohlédněte si kostel Navštívení pany Marie v Hejnicích. Při zpáteční cestě se po návštěvě Frýdlantu zastavte v lázních Libverda, kde doporučujeme na malé kolonádě ochutnat z pramene zdejší léčivou kyselku. Obří sud, ve kterém se nachází restaurace. Od hotelu vyjedete směremk restauraci Sychrov, u které se dáte vpravo po 150 m přijdete k hlavní silnici, tady do leva a po cca 2 km přijedete na křižovatku k zelenému motorestu v Kořenově, dáte se doprava a hned do leva směr na Horní Polubný, kde se u kostela dáte do leva, po 4 km přijedetena křižovatku, kde odbočíte do prava směr napřehrada Souš, Bílý Potok, Raspenava. Cesta vede po hezké silnici kolem vodní nádrže Souš, kolem chaty Smědava až do Bílého potoka, dále do Raspenavy a Frýdlantu, zámeku vidíte již z dáli při příjezdu.

Cestou zpět doporučujeme zastavení v Lázních Libverda, z Frýdlantu zpět do Hejnic (zde stojí za prohlídku i bazilika), v Hejnicích odbočka do leva na Lázně Libverda, tady najdete malou, ale malebnou kolonádu s jedním pramenem léčivé vody. Voda obsahuje hodně železa a je výborná na nervy! Na kolonádě je možné i ochutnat teplou lázeňskou oplatku. Dále můžete vzhlédnout i restauraci Obří sud (jídlo ovšem nedoporučujeme), která se nachází 2 km za obcí Libverda.